A valós üzemanyag-fogyasztás csökkentése mellett a gyártók különböző „trükköket" vetnek be, hogy teljesíteni tudják az emissziós elvárásokat - számol be az InAutoNews. Ilyen a fogyasztási adatok meghamisítása, ami miatt a két gyártót rekordösszegű, összesen 350 millió dolláros kártérítésre kötelezte az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA).
A szabályozó szervek nyomása és a környezetbarát modellek iránt mutatkozó élénk kereslet miatt tűzte ki célul Chung Mong-koo, a Hyundai Motor vezérigazgatója, hogy 2020-ra versenyképessé kell válni ezen a téren, ami a gyakorlatban 25százalékos fogyasztás csökkenést jelentene az évtized végéig.
Ezt a kitűzött célt új generációs motorok és az ezeket kiegészítő fejlett sebességváltók biztosítanák, valamint a járművek súlyának csökkentése, amit nagy erősségű acél felhasználásával érnének el.