Egyetemi projektből - három csődközeli helyzetet követően - határokat átlépő vállalkozássá nőtte ki magát két év alatt a Neticle Technologies Kft.
A társaság vezetői nagyon büszkék legújabb kábítószer-prevenciós projektjükre. A Nemzeti Drogmegelőzési Iroda (NDI) megbízásából készülő kutatás során a közösségi oldalak mellett a különböző fórumokat és blogokat vizsgálják, hogyan jelennek meg a dizájner drogok az online közbeszédben, milyen gyakran bukkannak fel témaként, mik a vélemények ezekről a szerekről. Továbbá összehasonlítják mindezt a „klasszikus kábítószerekről" szóló webes párbeszédek megjelenésével. A kutatási eredmények révén sokkal jobban tudja majd az NDI prevenciós akcióterveit elkészíteni. „A klasszikus drogneveket viszonylag könnyű kikeresni, de a dizájner drogok (Zsuzsi, Kati, Zene) említésének összegyűjtése nagy kihívás. Az ember nem is gondolná, hogy mennyit beszélnek ezekről a témákról publikus felületeken az emberek" - hangsúlyozza Szekeres Péter, a Neticle Technologies vezető kutatója.