Új kihívója akad a Spotify-nak
2014-11-30 10:49
A YouTube zenestreaming-szolgáltatása az egész iparágat fellendítheti
a Variety cikke szerint. A november tizenkettedikén bejelentett Music Key az eddig sikeresnek bizonyult próbálkozásokkal szemben teljes egészében fizetős lesz, amely az elképzelések szerint alapvetően változtathatja meg a fogyasztási szokásokat.
A zeneiparnak egyre szervesebb részét képezi ez a szolgáltatás: 2013 közepe óta huszonnyolc százalékkal növekedtek az innen származó bevételek, melyek így már több mint nyolcszázötvenmillió dollárt tesznek ki. Sokan abban reménykednek, hogy a Music Key piacra lépése számukra is megkönnyíti a felhasználók fizetős mederbe terelését.
A népszerű videómegosztó oldal hatalmas felhasználóbázisára építve versenytársainál sokkal gyorsabban teheti iparági normává a fizetős szolgáltatást. Ez nem csak számára jelenthet előnyt: a Spotify üzleti modelljében már eddig is kulcsfontosságú szerepet kap a felhasználók ingyenes verzióról fizetősre való áttérítése.
Az érme másik oldalát Taylor Swift kilépése mutatja meg: az énekesnő elégedetlen volt a lejátszásonkénti néhány pennys jogdíjjal. Legyen bármennyire inkluzív a modell, jelen állás szerint egészen egyszerűen túl keveset fizet az előadóknak, valamint nem válaszolja meg a feliratkozásos rendszerek túlzott elterjedésével valamint az ezzel járó, tulajdonlás helyett hozzáférést árusító szolgáltatásokkal kapcsolatos kínzó kérdéseket.
Variety