Húsz év alatt sokszorosára nőtt idehaza az ásványvízfogyasztás, a válság azonban jelentősen visszavetette az 54 milliárdos ágazat jövedelmezőségét. A szakemberek mégis a fogyasztás növekedésére és a vízsommelier-k megjelenésére számítanak a következő években.
A 90-es évek közepén akadt olyan ásványvízgyártó, amely előtt több kilométeres kamionsor várakozott, mert a palackozóüzem képtelen volt akkora mennyiségben és sebességgel teljesíteni, amekkorát a kereslet igényelt volna. Korábban az ásványvizet afféle úri huncutságnak tartották, amelynek elenyésző jelentősége van a gazdaságban és a foglalkoztatásban. Tévedtek.
Robbanásszerű piacnövekedést a rendszerváltás és a vízvizsgálati módszerek fejlődése hozott. Ezzel párhuzamosan megjelentek Magyarországon a multinacionális vállalatok, kidolgozott üzleti tervekkel, marketingstratégiával és jó minőségű gépekkel. A magyar versenyzők eleinte kis mennyiségben, manufaktúraszerűen gyártottak - mondja Fehér Tibor, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség elnöke.
KÉT TUCAT SZEREPLŐ
Törvényszerű, hogy nagy bukások is tarkították a kibontakozást. Akadt például olyan épít...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/49 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!