Válaszút előtt a Vodafone
2014-12-06 11:13
Vittorio Colao, a Vodafone vezérigazgatója szerint cége
stratégiai jelentőségű dilemmával küszködik. Az angliai telekommunikációs piacon ugyanis megindult egyfajta négyes-csomag fegyverkezési verseny. A négyes csomag lényege, hogy a mobilszolgáltatók egyszerre kínálnak ügyfeleiknek mobil előfizetést, kábeltévé csomagot, szélessávú internetet és vezetékes telefonszolgáltatást. Így az ügyfelek számára ez a "mindent bele" csomag lényegesen olcsóbbá teszi a kommunikációs szolgáltatásokat, és könnyebbé is válik az ügyintézés.
A Vodafone eddig próbálta megőrizni exkluzív szolgáltatását a mobilpiacon, azonban versenytársainak törekvése a profil kiszélesítésére őt is lépéskényszerbe hozza, hogy szolgáltatási körét kiszélesítse, így új ügyfélkört vonzzon be, valamint a jelenlegit megtartsa. Amennyiben a versenyben lemarad, úgy akár ki is szorulhat a piacról.
A helyzetet még jobban nehezíti a Vodafone számára, hogy a British Telecom (ismertebb nevén csak BT) belépni készül a mobiltelefon piacra. A cég domináns szereplő az internet, kábeltévé és vezetékes telefon piacon, így palettáját most a mobilpiacon szeretné teljessé tenni. Ezt megerősíteni látszik, hogy a hét folyamán nyilvánosságra került, hogy a BT tárgyalásokat folytat a Telefónica Europe-al (ami O2 néven működik Angliában, többek között közös szerződésük van a Tescoval például a magyarországi Tesco Mobil működtetéséről), illetve az EE-vel (EE - Everything Everywhere, magyarul „Bármit Bárhol", az Orange és a Deutsche Telekom közös vállalkozása, ez a vállalat csak az Egyesült Királyságban működik) a két legnagyobb mobilpiaci szereplő szigetországi érdekeltségeinek felvásárlásáról.
A négyes csomag iránti nagy piaci igényt mi sem jelzi jobban, mint az egyik újító, a Talktalk vállalat legújabb jelentése. A mobilcég egy csomagban kínált kábeltévé előfizetést egy kisebb extra összegért a már meglévő mobil előfizetőinek. Az ajánlatot egy hónap alatt meglévő üzletkörének 10 százaléka jelentéseik szerint már el is fogadta.
Amennyiben a négy az egyben csomagok teret nyernek, úgy a Vodafone is válaszút elé fog érkezni, hogy beszáll-e ebbe az árversenybe, amelyből ha kimarad, úgy előfizetőket veszíthet, illetve új előfizetéseket is nehezen csábíthat magához.
Interactive investor