Egy globális tartalommarketinghez elengedhetetlen a szoros együttműködés, a megfelelő kommunikáció és a kompromisszumok megkötése.
A marketing fő célja az üzleti fejlődés előremozdítása. A tartalommarketingben ez az oktató, szórakoztató valamit felvilágosító információ megosztását jelenti a célközönséggel. A tartalomnak kellően egyszerűnek kell lennie ahhoz, hogy a fogyasztók megértsék és azonosulni tudjanak az eladni kívánt termékkel.
Könnyű egy ilyen marketingkampányt létrehozni, ha csak egy adott területre vagy régióra fókuszálunk, de ennek globális kiterjesztése több nehézségbe is ütközik. Ezen problémák azonban áthidalhatóak az alábbi öt pont szem előtt tartásával.
- Üzleti célok összehangolása a vezetőség és a régiók között
A régiók és a vezetők céljai gyakran különböznek, de ezek egységesítése elengedhetetlen a közös terv létrehozásában.
- Prioritások meghatározása az országok szintjén
Abban az esetben, ha több régiót céloz meg a kampány fontos a célterületekre fókuszálni, amelyek kiemelt szerepet élveznek.
- Célközönség meghatározása
Homogén termék létrehozásánál érdemes nemzetközi viszonylatokban gondolkozni, míg lokális termékek esetén a helyi célcsoportokra kell figyelni.
- Szerkesztőségi témák és tartalomtérképek létrehozása
A fiktív vásárlókon keresztül könnyen meg lehet ismerni a fogyasztók fő tulajdonságait és ezek alapján kell meghatározni a szerkesztőségi témákat (pl. mobilitás, biztonság, egészség).
- Országspecifikus marketingkampányok
A fő célok és prioritások kiválasztása után az országokra szabott kampányokban kell ezeket megvalósítani.
A megfelelő kommunikáció létrehozása a cégek és a régiók között nagyban előremozdítja a nemzetközi tartalommarketing gyakorlati megvalósulását.