Tablet-korszak

Csada Gergely
2015-01-04 09:12
A tabletek és ultrabookok átlagos eladási ára 7.8 százalékkal esett 2014-ben, köszönhetően a piac fejlődésének és a hasonló szintű termékek széleskörű elterjedésének, aminek következtében egyre inkább megfizethetővé válnak a legtöbb országban. Az ABI Research piackutató intézet szerint a tabletek vagy ultrabookok megvásárlásához átlagosan 30 százalékkal kevesebbet kellett dolgozni, mint tavaly ilyenkor.
A vizsgált 22 országban a tabletek ára 8,5, míg az ulrabookoké 7,1 százalékkal csökkent egy év alatt, gyorsítva a termékek elterjedését. Ugyan a növekedés mindkét készülék esetében lassul, a megfizethetőségük megakadályozhatja az eladási számaik drasztikus csökkenését.


Amellett, hogy a legfejlettebb országokban (USA, Japán, Németország) még mindig sokkal megfizethetőbbek ezek a készülékek, az ABI Research elemzéséből kiderül, hogy a legnagyobb arányban Chile-ben csökkent az említett termékek ára, együttesen 56 százalékkal. Előbbiek kimagasló 70.3 százalékos árcsökkenése az alacsony árkategóriájú készülékek előretörésének tudható be. Ezzel szemben Indiában 22 százalékkal növekedett a tabletek és ultrabookok összesített átlagos eladási ára. Előbbiek esetében a növekedés 34,5 százalékos volt, ami leginkább az internetes vásárlás előretörésének, illetve az Apple termékek és középkategóriás készülékek elterjedésének köszönhető.

A készülékek megvásárláshoz szükséges munkaórák számában Indonéziában történt a legszembetűnőbb változás. Az ABI Research szerint 2013-ban egy ultrabookért 11 hetet, míg egy tabletért majdnem 4 hetet kellett dolgozni. Ez tavalyra 5.9 hétre, illetve másfél hétre változott.

Az intézet elemzője szerint Indonézia jó példa arra, hogyan válnak széleskörben elérhetővé és egyben egyre olcsóbbá ezen termékek. A verseny erősödése és az árcsökkenés pedig előre láthatólag az elkövetkező évben is folytatódni fog.
PUNCH