A költségvetésben nincs nyoma annak, hogy a kabinet többletbevételt várna az intézkedéstől. Az országot átszelő külföldiek lehetnek a rendszer nyertesei.
Orbán Viktor évtizedek óta okítja a magyar társadalmat a székelytől a dakotáig terjedő bölcsességekkel. Talán ideje lenne a következő kormányülésen egy egyszerű magyar közmondást is bedobni: hamar munka ritkán jó. Az év végi uborkaszezont mindenesetre sikerült az eddig ingyenes gyorsforgalmi utak jó részének fizetőssé tételével feldobni: a fél magyar média azon dolgozott, hogy a december 30-án publikált térképek és leírások alapján megfejtse, kinek, mikor, mennyit kell fizetni.
Két héttel a rendszer életbelépése után még mindig vannak nehezen érthető elemek. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium például azt sem tudta megmondani, hogy Győr közelében az Enesét elkerülő kétszer kétsávos autóút miért nem fizetős, miközben a főúti paraméterekkel rendelkező kaposvári elkerülő az. Vagy miért maradt ingyenes a szinte végig négysávosított 8-as főút Veszprém és Székesfehérvár között, holott 110 kilométer...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/3 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!