Csodafegyver

Devecsai János
2015-01-15 06:36
Az ultranagy felbontású (4K) televíziók rövidesen elárasztják a piacot, ahogyan ez a most véget ért amerikai Consumer Electronics Show-n (CES) is látszott. Pedig egyelőre alig találni olyan tartalmat, ami kihasználná a 4K-s modellek képességeit.
A tévégyártók jó ideje egy megoldásra váró dilemmával küzdenek: ahhoz, hogy igazán felpörgessék végre az eladásaikat, egy olyan új technológiát kell felmutatniuk, amely gyökerestül átalakítja a televíziózás fogalmát. A „forradalmi változás" már-már kétségbeesett hajszolásának az eredménye lett a 3D-s tévézés is, amit a gyártók négy-öt éve még úgy mutogattak, mint a piac Szent Grálját. Ám a térhatású műsorfogyasztás azóta látványosan zátonyra futott.

A technológia koporsójába az egyik legnagyobb szöget tavaly verték be, amikor kiderült: a 2014-es brazil futball-világbajnokságot - szemben a korábbi vb-vel - már egyáltalán nem közvetítik 3D-ben. Talán erős a hasonlat, de olyan lett ez a technológia, mint a teletextszolgáltatás: sok tv-ből elérhető, de alig páran használják. Ez ugyan kirívó példa, de egy tavaly ősszel megjelent heti beszámoló szerint a nagy sikerű A Lego-kaland (The Lego ...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/3 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!