Párhuzamos gondolatok
Noha a 102,5 milliárd forintos vételár alapján az MSZP-SZDSZ kormányok egyik legsikeresebb privatizációja volt a MÁV Cargo eladása, a Fidesz nem lelkesedett az így kialakult helyzetért. Nem sokkal kormányra kerülése után elkezdte pedzegetni, hogy a vállalatot vissza kell szerezni. Ausztriában pedig - úgy tudjuk - 2010 óta úgy látják: nem árt, ha a magyar államot beengedik kisebbségi tulajdonosként a cégbe.
A magyar kormányzaton belül nincs is komolyabb ellenérzés az ügylettel kapcsolatban, inkább azt nem tudni, kinek kellene döntenie. A terület elméletileg a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz (NFM) tartozik, de információink szerint a külgazdasági tárcával is volt kapcsolatfelvétel Szijjártó Péter miniszteri kinevezése után.
A témáról részletesen a Figyelő hetilap január 22-i, idei 4. lapszámában olvashat.