Magas színvonalú, diákcentrikus oktatást, komplex szemlélet-módot és kapcsolati tőkét kapnak a nemzetközi hátterű iskolák hallgatói, akik a későbbiekben jó eséllyel indulnak a munkaerőpiacon is.
Bölcsészet-, majd politikatudományt hallgatott Kiss László, aki hét felsőoktatásban töltött év után a diplomácia világába vágyott. A németül kiválóan beszélő diák a legjobbaktól akart tanulni, ezért nyelvtudása és céljai egyértelművé tették, hogy az Andrássy Egyetemen folytassa a tanulmányait. „A professzorok egy része aktív vagy éppen nyugdíjba vonult diplomata. Én pedig olyan emberek segítségével akartam belelátni a nemzetközi kapcsolatokba, akik valóban értenek hozzá" - indokolja a választását. Csábító volt az is, hogy hét hallgató jut egy tanárra, és más diákokkal is aktívabban kellett összedolgoznia.
Az oktatás így kifejezetten családias közegben zajlott, s a kis nemzetközi közösségen belül hamar összebarátkoztak a résztvevők - az egyik hallgató emiatt kollégiumhoz hasonlította az intézményt, ahonnan minden este hazamennek. A mesterképzés két éve alatt László számos olyan lehetősé...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/4 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!