A kocsik nagy része már feketén érkezik az országba, a szabályok egyelőre mégsem változnak. A brutális drágulás mindenesetre garantált, ha nem kap erőre a forint.
Majdnem 200 lóerős, tizenéves BMW X5 városi terepjáró potom 1,8 millióért, „külföldi papírokkal". Magyar mércével elég vonzó ajánlat az egyik hazai autópiaci portálon egy állítólag megkímélt és határon túli kocsiért, de a látszat csal. Nem az eredeti német tulajdonos árulja az autóját a világhálón, hanem egy magyar vállalkozó. Erre utal a megjegyzés is, miszerint magyarországi forgalomba helyezés esetén már majdnem kétmillió forint az ár a regisztrációs adóval együtt.
A képek szerint még most is pofás, nagy kerekű bajor telivért - gondolhatnánk nai-van - biztos valaki magának hozta volna be, csak valami közbejöhetett, ezért adja el. A statisztikai valószínűség szerint azonban nem így történt. Importra szakosodott álruhás kereskedők vadásszák le ugyanis Európa-szerte az alkalmi vételeket, s adják tovább itthon „magánemberként". A nem eléggé alapos hazai jogszabályok jóvoltából ugyanis még ...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/4 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!