Költségvetési szempontból értelmetlen konfliktust vállalt az autósokkal a kormányzat. A bevétel növelésének forgatókönyve régóta kész van. Az agglomerációs bevásárlóközpontok kártérítést kérhetnek.
Megvalósította a közösségi kormányzást a Fidesz: a sebtében elfogadott, hibás törvényeket az érdekeltek, internetezők és újságírók javítgatják. Ennek nyomán a személyautók e-matricás rendszerében új lehajtók jelentek meg a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) térképein, lerövidült az M35-ös fizetős szakasza, de ez még nem a változások vége (lásd a Várható módosítások című írást).
Bármennyit is finomítanak, az továbbra is rejtély, hogy miért volt szükség autósok tömegeinek a felbosszantására. Decemberben elhangzottak 20-40 milliárdos többletbevételi várakozások, ám ezek gyorsan kikoptak a kormányzati kommunikációból. Újabban már az a mondás: a megyei matricák célja, hogy az autósoknak könnyebbséget és pénzmegtakarítást jelentsenek. A költségvetésben pedig valóban nincs nyoma annak, hogy a kormány a fizetős szakaszok kiterjesztésétől többletbevételt várna. Sőt, a büdzsé net...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/4 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!