Nagyot nőtt a Starbucks nyeresége

2015-01-23 11:21
Az amerikai Starbucks kávézólánc nyeresége éves szinten 82 százalékkal nőtt 2014 utolsó negyedévében, elérve a 983 millió dollárt. A részvényenkénti nyereség 0,71 dollárról 1,30 dollárra emelkedett, a korrigált, egyszeri tételek nélküli részvényenkénti nyereség 0,80 dollár lett.
A Starbucks jó negyedévet zárt, világszinten 2 százalékkal nőtt kávézóinak forgalma a tavalyi utolsó negyedévben és régiós bontásban is mindenhol növekedés volt. A vállalat bevétele éves szinten 13 százalékkal emelkedett és 4,8 milliárd dollár volt 2014. október-decemberében.

A kávézólánc szeretné, ha tovább nőne népszerűsége, ezért több újítással is próbálkozik, először az amerikai piacon. Több pékterméket és salátát lehet majd kapni náluk, hogy a tízóraira vagy uzsonnára vágyók számára is vonzóak legyenek az üzleteik. Néhány Starbucks kávézóban bort és sört is árulnak majd, hogy este is, és ne csak a reggeli időszakban legyen nagy forgalmuk.

A vállalati stratégia átalakulása új vezető irányítása alatt történik, a Starbucks csütörtökön bejelentette, hogy Kevin Johnson lesz a cég új elnöke. Az eddigi elnök, Troy Alstead hosszabb ideig tartó fizetés nélküli szabadságra megy, hogy több időt tölthessen családjával.A 2015-ös első negyedévben 0,64 dollár körüli részvényenkénti nyereségre számít a Starbucks, 2015 egészében 3,09-3,13 dollár lehet a részvényenkénti profit.
MTI