Ismét rekord mértékű karácsonyi adományokat gyűjtött a Tesco
2015-01-29 16:20
A Tesco vásárlói és dolgozói ismét rekordokat döntöttek a karácsonyi adománygyűjtési akciók során. Az áruházlánc immár hagyományosan vesz részt a különböző segélyszervezetek adventi akcióiban. 2014-ben a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség. mottójú programjának keretében a Tesco vásárlói 82 833 750 forintot gyűjtöttek össze a kasszáknál kihelyezett 250 forintos kuponok megvásárlásával. Emellett az áruházlánc otthont adott a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Magyar Vöröskereszt tartósélelmiszer-gyűjtő akcióinak is, melyek során közel 166 tonna élelmiszer jutott el a rászorulókhoz. A Baptista Szeretetszolgálat Cipősdoboz Akciójának keretében pedig több mint 200 doboznyi ajándékot állítottak össze a Tesco dolgozói, a nélkülöző gyermekek számára.
A Tesco immár ötödik alkalommal vett részt a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség. mottójú kampányában, mely 2014. november 17-től december 31-ig tartott az áruházlánc összes magyarországi üzletében. A pénztáraknál kihelyezett 250 forintos kuponok megvásárlásával bárki csatlakozhatott az Országos Adventi Pénzadománygyűjtéshez, és támogathatta a nélkülöző családokat segítő egész éves munkát. 2014-ben ismét sikerült megdönteni minden eddigi rekordot, hiszen a vásárlók segítségével 82 833 750 forint gyűlt össze a több mint 331 330 kupon eladásából.
Az adománygyűjtési akcióban a legsikeresebb, vagyis a legnagylelkűbb az észak-keleti régió volt, ahol majdnem 23 millió forint értékű kupont értékesítettek. Rendkívül jól teljesítettek, s több mint 14 millió forint értékű kupont adtak el a Budapest vonzáskörzetében található áruházak, míg a harmadik helyen a dél-keleti országrészben található Tesco üzletek végeztek, 13 millió forintot meghaladó kupon értékesítésével. Budapest éppen csak leszorult a dobogóról. A fővárosi áruházakban 12 millió forint felett volt az eladott kuponok értéke.
Az adománygyűjtési kampány sikerében fontos szerepe van az áruházak pénztáros munkatársainak, hiszen sok esetben ők hívják fel a vásárlók figyelmét az adakozás lehetőségére. 2014-ben az áruházak pénztárosainak versenyében a legtöbb kupont értékesítő munkatársak Kecskemétről, Budapestről és Miskolcról kerültek ki. A három legeredményesebb pénztáros munkáját az áruházlánc külön jutalommal ismerte el.
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is megszervezte karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtését a Magyar Élelmiszerbank Egyesület. 2014. november 28 és 29 között várta az adományokat 165 Tesco áruházban. A két nap alatt az üzletekben vásárlók csaknem 120 tonna tartós élelmiszert gyűjtöttek össze, amely több mint 30 százalékkal meghaladta a tavalyi eredményeket. Ekkora mennyiségű élelmiszer nem kevesebb, mint 300 000 adag étel elkészítésére elég, és több mint 48 millió forint értékű adományt jelent.
A Tesco és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület együttműködése azonban túlmutat a két napos karácsonyi tartósélelmiszer gyűjtésen. Az áruházlánc az élelmiszerpazarlás csökkentése érdekében az Élelmiszerbankkal együttműködve folyamatosan fejleszti belső folyamatait. Ennek eredménye a lejárathoz közeli termékek rászorulókhoz történő hatékony eljuttatását célzó projekt, a pékáru kategórián. Az együttműködés keretében, melyben országos szinten jelenleg 26 áruház vesz részt, a karácsonyi időszakban nagyjából 6 tonna élelmiszer, pékáru jutott el a rászorulókhoz.
A Magyar Vöröskereszt december 5-én és 6-án tartotta tartósélelmiszer-gyűjtését, melyben 118 Tesco hipermarket vett részt. Az akció csakúgy, mint az Élelmiszerbank novemberi gyűjtése, hatalmas sikerrel zárult, hiszen a két nap alatt mintegy 46 tonna tartós élelmiszert adományoztak a vásárlók.
A Baptista Szeretetszolgálat immár hagyományosnak számító Cipősdoboz Akciójához a Tesco harmadik alkalommal csatlakozott 2014-ben. December 1 és 15 között mind a 222 Tesco áruházban leadhatták az adakozó kedvű dolgozók a cipősdobozokban összekészített adományaikat. A budapesti és vidéki áruházak dolgozói körülbelül 250 cipősdobozt állítottak össze a rászoruló gyerekek számára.