Új nagyágyúk a játékiparban

Tivorán Réka
2015-02-08 16:27
A játékeladások értéke elérheti a 75 milliárd eurót is a következő 3 év során a legutóbbi felmérések szerint. Ez 3 százalékkal emelkedő átlagos éves növekedési rátát jelentene 2013-2018 között - derül ki a Euromonitor International elemzéséből, melyet a Nürnbergi Játékvásár alkalmából készítettek.
Míg 2013 meglehetősen gyenge év volt az iparág számára Európában, a fejlődő piacokon a folyamatok sokkal inkább felfelé ívelnek. „Ázsia, a Csendes-óceáni térség, Kelet-Európa és Latin-Amerika fejlődő piacai 2013-ban a nemzetközi átlagnál nagyobb eladási növekedést értek el" - mondta Alexander Hutt, a Euromonitor International kutatáselemzője. „A szabadon felhasználható jövedelmek megnőttek, az ázsiai és csendes-óceáni térségekben a kereslet lassan az észak-amerikaival, a világ legnagyobb játékpiacával vetekszik, sőt az előrejelzések szerint 2016-ra át is veheti a vezető szerepet." Hutt kiemelte azokat a piaci trendeket, melyek a hagyományos játékszerek pozitív jövőjét vetítik előre a digitális szórakoztatóipar növekedése és a regionális demográfiai átalakulások - például a társadalom elöregedése - mellett. „Van esély ezeknek a változásoknak az előnyös kihasználására. Bár a videójátékok közvetlen fenyegetést jelentenek a hagyományos játékiparra nézve, egyben új lehetőségeket is kínálnak."

A népszerű Skylanders figurákhoz hasonlóan a gyártók kifejleszthetnek új termékeket a videójátékok hatására, továbbá a fejlődő piacokon a hagyományos játékipar jó szereplése biztosan folytatódni fog, így bőven van rövid távú növekedési potenciál az iparágban. Az említett térségek pár év alatt nagy valószínűséggel megbízhatóbb piacokká válnak a gyártók és eladók számára, és az iparág jól jövedelmező célpiacaivá növik ki magukat, ami pedig a közép távon is biztos profittal kecsegtet.
toysnplaythings