Amióta a lengyelek nagyobb hangsúlyt fektetnek az alapképzésre, PISA-eredményeik látványosan javulnak. Idehaza a kilencvenes évek közepe óta nincs e téren előrelépés: legutóbb a múlt héten vetette el a Fidesz-frakció a kilenc évfolyamos általános iskoláról szóló előterjesztést.
Parázs vita bontakozott ki nemrégiben egy óbudai általános iskola szülői értekezletén. Az egyik anyuka felvetette, hogy sok a házi feladat, ez osztotta meg a 2/b kis tanulóinak szüleit. Iskolaotthonos osztályról lévén szó, a gyerekek hétköznap nem is viszik haza a tankönyveket, otthoni leckét sem kapnak az olvasás kötelező gyakorlásán kívül. A „házi" megírására szánt órák az órarendben eleve szerepelnek, így - sok napközi gyakorlatával ellentétben - valóban nem kell már hétköznap délutánonként otthon tanulniuk a kisdiákoknak. Hétvégére jellemzően 1-2 órányi leckét kapnak. Nem bántóan nagy tehát a terhelés - pláne a sok „versenyistállóval" ellentétben, ahol hétköznap délutánonként is többórányi házi feladattal küzdenek a diákok -, a szülők egy része mégis úgy érzi: leterheltek a csemeték.
Ez a kis példa jól érzékelteti egyrészt azt, hogy mennyire eltérően is tekintenek a szülők mind...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/7 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!