A slusszkulcsot felváltó okostelefonos zárra kért szabadalmi védelmet minap az Apple. Pár év és a négykerekűek legtöbb porcikáját mobilról vezérelhetjük. A kényelmi funkciók gyarapodásával azonban a kockázatok is jelentősen megnőnek.
Tucatnyi autógyártó fújta a passzátszelet az idei Las Vegas-i Consumer Electronics Show kapcsán, amikor egyre több automatikus funkcióval felszerelt járművet mutattak be (Lovas kocsik versus robotautók - Figyelő, 2015/5. szám). Az igazi áttörést ugyanakkor e téren is kisebb lépésekkel lehet csak kezdeni, szélesebb körben megalapozni, például az okostelefonok és az autók közti kapcsolat mainál sokkal szorosabbra fűzésével.
Ezen számos cég dolgozik, ám nem kevés gyermekbetegsége van ma még a technológiáknak. Február elején derült fény arra, hogy a BMW-k és Rolls-Royce-ok ConnectedDrive nevű megoldása nem százszázalékos: súlyos biztonsági rést fedeztek fel a vezérlőprogramban. Bár a gyár sürgősen szoftverfrissítést adott ki, ezt megelőzően egy rossz kódsor miatt profi gépkocsitolvajok becsaphatták (volna) e luxusmárkák távolról vezérelhető autózárait. A hiba felfedezését követően a javítást azonnal ki...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/7 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!