Ugyanannyi vendég mellett is több bevételt ígér egy a szállodák árazási politikáját segítő program, amelyet már több budapesti egység is használ. Az idén tervezik a nemzetközi piacra lépést.
Térségünkben a hotelek többsége pár éve még nem sokat matekozott, ha be kellett lőni a szobaárakat: az elő- és az utószezonra meghatároztak egy viszonylag olcsó, a forgalmas időszakra pedig egy drágább fix díjazást, és ezzel a kérdés le is volt tudva. A légitársaságok árazási politikája azonban elkezdett átgyűrűzni a szállodaiparba: az Egyesült Államok és Nyugat-Európa után az új trend Magyarországon is megjelent. Ennek jegyében a hotelek dinamikusan változtatják az áraikat, ha kell, egy nap akár többször (!) is, attól függően, hogy a korábbi tapasztalatok, a foglaltsági szint és a konkurensek árai mit mutatnak éppen az adott napon, órában s időjárási körülmények közt.
Nálunk elsőként a fővárosi szállodák kezdtek átállni az új rendszerre. Csakhogy a menedzserek ezzel egy időben szembesültek egy komoly problémával: a környékbeli konkurens hotelek árait rendkívül nehézkes összegyűjteni. Sokan...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/7 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!