Változást várnak a szakemberek az iparági preferenciákban is. „A 2014-es adatok szerint minden második magyar szeretett volna az autóiparban dolgozni, de az eredményekre rányomhatta a bélyegét az a hatalmas várakozás, ami az Audi és a Mercedes beruházásai nyomán keletkezett" - tette hozzá Baja Sándor. A Randstad szakemberei szerint ugyan az autóipar vonzereje nem csökkent az elmúlt egy évben, de várhatóan idén már kiegyenlítettebb lesz a szektorok megítélése. „Az idei díjhoz készült kutatásban 30 százalékkal több embert, összesen 7000 munkavállalót kérdezünk meg, így még pontosabban látjuk majd a trendeket" - jegyezte meg a szakember.
A nőknek biztonság, a férfiaknak karrier kell
A Randstad Award - a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése - számos szempontot vizsgál a munkavállalók motivációjával kapcsolatban. A 2014-es adatok szerint a különböző demográfiai csoportok elvárásai között olyan lényeges különbségek voltak, amelyet a munkáltatóknak is érdemes figyelembe venniük az állások meghirdetésénél.
A nemek elvárásai közti különbségeket vizsgálva kiderült, hogy a férfiakat az átlagosnál jobban vonzzák az előrelépési lehetőségek, de a munkahelyi légkör kevésbé fontos a számukra. A hölgyeket ezzel szemben a rugalmas munkavégzés lehetőségével, a munka és magánélet közötti egyensúly elősegítésével lehet a vállalathoz csábítani. „Ha valaki kifejezetten fiatalokat szeretne alkalmazni, akkor érdemes hangsúlyoznia a karrierépítés támogatását akár nemzetközi szinten is, valamint inspiráló munkahelyi környezetet biztosítani. Ha azonban sok alacsonyabb végzettségű dolgozót kell gyorsan felvenni például betanított munkára, akkor a telephely megközelítésében érdemes segítséget felajánlani" - mondta Baja Sándor.