Civilek a tudatos társadalomért

válassz
2015-02-27 10:55
frissítve: 2015-02-27 10:59
Márciusban átfogó civil kampány indul. Témák: menekültkérdés, a hajléktalanok és a fogyatékkal élők helyzete, vagy a szexuális kisebbségek ügye.
A projektben részt vevő közel harminc emberi jogi civil szervezet karikatúrákkal illusztrált, egyszerű mondatok segítségével szeretnének érthetőbbé, és a mindennapi tudás részévé tenni olyan aktuális társadalmi és emberi jogi témákat, mint a menekültkérdés, a hajléktalanok és a fogyatékkal élők helyzete, vagy a szexuális kisebbségek ügye.

A kampány fontos társadalmi kérdéseket, azok jogi szabályozását és a hozzájuk kapcsolódó következményeket kívánja átláthatóvá tenni. Olyan témákat közvetít közérthetően, melyekkel az emberek akár nap, mint nap találkozhatnak.
A különösen aktuálissá váló menekültügy mellett a projekt felhívja a figyelmet többek között a hajléktalanok, a börtönből szabadultak, a fogyatékkal élők és a szexuális kisebbségek helyzetére, de információkkal szolgál arról is, milyen
kérdésekre tagadható meg a válasz egy állásinterjú során, vagy mi a teendő, ha helyszíni bírsággal kell szembenézni.
A kampány március 2-től 20 munkanapon át 20 egyszerű és közérthető „Tudtad-e" mondat, és hozzájuk kapcsolódva egy-egy Merényi Dániel által készített illusztráció segítségével mozdítja elő a tisztánlátást. A rövid, tömör információk mellé minden esetben egy háttéranyag is társul, amely alaposabb tájékozódást tesz lehetővé, és bepillantást enged a témához kapcsolódó civil szervezetek munkájába.

A kampány újszerű, egyszerűen értelmezhető kommunikációja bárki számára közelebb hozza azokat a társadalmi témákat, melyekről sok esetben keszekusza, és egymásnak ellentmondó információk látnak napvilágot. A 20 mondat és rajz mellett rádiókampány is segít abban, hogy az üzenetek minél több emberhez eljussanak. A rádió kampányt hangjával D. Tóth Kriszta, Hajós András, Péterfy Bori, Puzsér Róbert, Szabó Sipos Barnabás és Szalay Mariann segítette.
A kampányban bárki bekapcsolódhat az információk terjesztésével, továbbításával. Ha valakit különösen megérint az egyik mondat, vagy egyszerűen csak szeretné, hogy ezekről a közérdekű információkról minél több ember értesüljön, a mondatot és a rajzot megoszthatja közösségi oldalain, részévé teheti e-mail aláírásának, vagy kinyomtathatja és kiplakátolhatja. A cégek, vállalkozások pedig „örökbe fogadhatják" azt a mondatot, témát, üzenetet, amit különösen fontosnak éreznek, és közzétehetik cégük honlapján, Facebook oldalán, hírlevelében, számlalevelében vagy akár termékeiken.