Sikeres kreatívipari vállalkozások mutatkoztak be

válassz
2015-02-27 15:55
A Design Terminál által mentorált 5 vállalkozás, a The Four, Anna Daubner, Plié by Atelier, Position Collective, Hard Body Hang a héten mutatta be a nagyközönségnek, hogy miben fejlődtek a mentorprogram alatt.
A mentorprogram 2014-es őszi szemeszterben összesen 55 pályázat érkezett be, melyből az első zsűrizést követően 14 vállalkozást jutatott tovább a szakmai stáb. A második fordulóból a zsűri 5 vállalkozást választotta be a féléves mentorprogramba: The Four, Anna Daubner, Plié by Atelier, Position Collective, Hard Body Hang. A kiválasztás szempontjai voltak, hogy az adott vállalkozás termékei mennyire skálázhatóak, milyen vízióik vannak a márka jövőjét illetően, a vállalkozók rendelkeznek-e erős ambícióval, tudnak-e csapatban dolgozni, valamint a zsűri azokat a koncepciókat részesítették előnyben, melyek innovatívak, valamilyen szempontból új utakon járnak vagy egy fontos problémát oldanak meg.

A szakmai stáb munkáját összesen 11 mentor és szakmai tanácsadó segítette, a zsűri tagjai voltak többek közt: Ács Zoltán, a Design Terminál inkubációs program vezetője; Szegner Balázs, az Equilor Befektetési Zrt. üzletfejlesztési igazgatója; Batta Barnabás és Misetics Mátyás, a Mitte Communications stratégiai, illetve kreatív igazgatója; valamit Nemes Attila, a Kitchen Budapest társalapítója. A mentorok az iparjogvédelem, az üzletfejlesztés, a márkaépítés és a tőkebevonás területén nyújtanak szakmai támogatást a résztvevőknek.

A program alapját a személyes mentorálás adja: féléves szakmai együttműködést a csapatok felmérése előzte meg, ahol kiderült hogy milyen területen van leginkább szükségük segítségre, majd a közösen meghatározott célok mentén indult el a fél éves munkafolyamat.

Daubner Anna ruhamárkának fontos volt, hogy ne csak a tervezésben legyen jó, hanem egy cég működését is átlássa és megismerje. Ilyen fejlesztendő terület volt számára az üzleti- és a pénzügyi tervezés, és a kommunikáció. A fél év során a szakmai stábbal együtt megfogalmazta, hogy ki a célközönsége. Ez nem csak abban segített, hogy pontosabban el tudja juttatni a megfelelő vásárlók számára az információkat, hanem a tudatos tervezésben is. Elkészült egy kommunikációs és marketing terv, egy 2015 timeline és az üzleti terv is.

Position Collective ahhoz, hogy megkezdje hódító útját a nemzetközi piacon is szükségesnek érezte olyan szakmai tanácsadók bevonását, akik segítségükre lehetnek ebben a fejlődési szakaszban. A Design Terminállal zajlott közös munka alatt a belső szervezeti működésük rendszereződött, a feladatok és felelősségi körök pontosodtak. Jogi tanácsadást kaptak, amely biztonságossá és következetessé tette gyártói és viszonteladói együttműködéseiket. Nagy hangsúlyt fektettek a piackutatásra és célcsoport elemzésre. A leszűrt tapasztalatokat figyelembe véve alakították ki marketing és sales stratégiáikat és finomították kommunikációs anyagaikat. Elkészült egy részletes üzleti terv a márka nemzetközi piacra lépéséhez, amely előfinanszírozásához befektető partnert keresnek.
Plié by Atelier a mentorprogram segítségével racionalizálni tudta a szervezeti felépítését. Képessé váltak pénzügyileg előre tervezni a termékeket és a hozzájuk kapcsolódó gyártást is. Bevallásuk szerint a legtöbbet a célcsoport meghatározásában fejlődtek. Beépítették a tesztelést a termékfejlesztéseik folyamatába, konkretizálták, hogy mi a márka identitása.
THEFOUR divatmárkának legfőképp biztos üzleti háttérre volt szüksége. A mentorprogram során elkészült a márka belső szerkezeti szabályrendszere, sales és marketing stratégiája, pénzügyi terve és éves ütemterve. Továbbá ezekből adódóan összeállt a márka üzleti terve is. A THEFOUR 2015-ös évi elsődleges célkitűzésiéi a biztos alapok lefektetése pénzügyi, szervezeti, és értékesítési oldalon amelyek lehetővé teszik, hogy a márka közép távon elismert nemzetközi branddé nője ki magát.

Hard Body Hang sporteszközgyártó cég leginkább a marketing, a vállalat arculata és a kommunikáció terén szorult fejlesztésre. A mentorok segítségével, kidolgoztak egy stratégiát, ami biztosítja, hogy az esetleges bővülésre a vállalat időben reagáljon. A mindennapos feladatokat rendszerezték, összeszedve azokat a kompetenciákat, melyekkel az új munkatársuknak rendelkeznie kell. A marketing és arculati elemeik, olyan fejlesztésen mentek keresztül, amelyek lehetővé teszik, hogy a jövőben részt vegyenek egy nemzetközi kiállításon.

A Design Terminál a mentoráltakat a számukra piacilag legmegfelelőbb nemzetközi tradeshowra, szakmai iparági vásárra is kiviszi, melynek célja egyrészt a piaci validáció, másrészt az üzletszerzés. A sorban az első a Position Collective lesz, akik március közepén utazhatnak ki a Design Days Dubaira.