Megvették a Gravity médiacsapatát

Halaska Gábor
2015-03-02 16:27
A televíziós tartalomajánlások egyik vezető szakértője, az ImpressTV felvásárolta a magyar Gravity R&D média-ajánlórendszer üzletágát, és stratégiai partneri megállapodást jelentett be a belga Sentiance-szal a mobileszközökre nyújtott fejlesztésekkel kapcsolatban.
Az ImpressTV magyarországi szakemberekkel működő, nemzetközi menedzsmenti háttérrel rendelkező ajánlórendszer-fejlesztő cég, mely számos ismert vállalatot szolgál ki különböző telekommunikációs és szórakoztatóipari platformokon. A cég nemrégiben felvásárolta az ajánlórendszeres szolgáltatások területén regionális piacvezető magyar Gravity R&D média üzletágát. A Gravity R&D így a továbbiakban az online ajánlórendszerek területén, elsősorban internetes vállalkozások számára folytatja tevékenységét.

Az ImpressTV vezetői, Andy Brown (a BT Rich Media korábbi vezérigazgatója) és Mark Anderson (korábban az Altech Multimedia Solutions & Services üzletágának vezérigazgatója) a következőképpen indokolták az üzletszerzést:

„Már az akvizíciót megelőzően nagyon sikeres üzleti kapcsolatot ápoltunk a Gravity R&D-vel. Az egyik leginnovatívabb technikai csapatot sikerült megszereznünk az ajánlórendszer technológiák terén, melynek tagjai behatóan ismerik a telekommunikációs szektor változó igényeit. " - mondta el Mark Anderson.



Az üzletági felvásárlás után a globális ügyfélkörrel rendelkező Gravity R&D többek között az online kiskereskedelem, az internetes piacterek és apróhirdetési vállalkozások, társkereső és utazási oldalak, valamint online hirdetési hálózatok számára kínál megoldásokat.

„Média üzletágunk eladása megfelel a stratégiai fókuszunknak. Üzletfejlesztésünket ezentúl azokra az online iparágakra összpontosítjuk, melyek az utóbbi időben növekedésünk elsődleges bázisává váltak. Az akvizíció további előnye, hogy jó lehetőséget látunk az ImpressTV-vel a jövőbeli együttműködésre a perszonalizációs platform fejlesztése kapcsán." - mondta Tikk Domonkos, a Gravity R&D vezetője.

Az ImpressTV ajánlórendszere valós idejű, személyre szabott film- és televíziós tartalomajánlásokat ad a nézőknek a korábbi fogyasztási szokásaik alapján, valamint értékes elemzéseket kínál a telekommunikációs cégeknek, tartalomszolgáltatóknak az üzleti döntéshozatal és bevételnövelés szempontjából. A vállalat többek között a Magyar Telekom, az amerikai CenturyLink, a kanadai SaskTel és az orosz Ivi.ru számára is nyújt ajánlószolgáltatást, így segítve az említett cégeket a fogyasztóik ízlésének mélyebb megismerésében és kiszolgálásában.

Az akvizíció mellett az ImpressTV ígéretes partneri megállapodást jelentett be a belgiumi Sentiance-szal. A belga cég a mobileszközök szenzoraiból kinyert adatok kontextuális elemzésével, a fogyasztók aktuális hangulatának felmérésével foglalkozik. Az ImpressTV a Sentiance kizárólagos együttműködő partnere lesz; a két cég szorosan összekapcsolja a kontextus kutatása terén elért eredményeit.

„Az ImpressTV jól ismeri a technológiánkat, és az általunk vizsgált ajánlórendszerek közül a legjobbnak bizonyult. Együttműködésünk segítségével a mobil platformra fejlesztett termékek új generációját alakíthatjuk ki." - mondta el Filip Maertens, a Sentiance alapítója.

Andy Brown, az ImpressTV vezetője hozzátette: „A tartalomajánlások és a fogyasztók pillanatnyi hangulatának ötvözése logikus következő lépés számunkra. Viselkedésalapú algoritmusaink és a Sentiance által elemzett adatok segítségével további figyelemre méltó újdonságokat nyújthatunk a telekommunikációs iparnak."

 

Az ImpressTV személyre szabott ajánlásokat, célzott hirdetéseket, adatelemzést, előrejelző analízist és közönségmérés-jelentéseket kínál a televíziós és szórakoztatóiparnak. A vállalat célja integrált megoldásokat nyújtani mind az üzleti vállalkozások, mind azok fogyasztói számára. A magánfinanszírozású céget brit, szenior telekommunikációs szakemberek vezetik, budapesti fejlesztési központjában magyar szakemberek tevékenykednek. Az ImpressTV további irodákkal rendelkezik az Egyesült Királyságban és az Egyesült Arab Emírségekben.