Dühös a rossz utak miatt? Így osztottak rá tízmilliárdokat

Váczi István
2015-03-09 14:13
Kiveszőben van a verseny az összességében százmilliárdos közút-felújítási piacon, a nagy állami tenderek nyomán a munkát 2011 óta ugyanaz a hét cég végezheti: Colas, Duna Aszfalt, EuroAszfalt, He-Do, Közgép, Strabag, Swietelsky.
Hét társaság tarol 2011 óta kizárólagos jelleggel a hazai nagy közút-felújítási tendereken. Nagy pénzről van szó: három, 2010 és 2013 között kiírt közbeszerzési pályázaton közel 180 milliárd forint sorsáról döntöttek.

A kiíró Magyar Közút Nonprofit Zrt. a 2010-es kormányváltás után olyan nagy tendereket jelentet meg, ahol az ország hét uniós régiója alkotott egy-egy megpályázható egységet. Ebben a rendszerben a nyertes viszi az adott térség összes felújítását a szerződéses keretösszeg eléréséig.

A hét nővér

A legutóbbi két nagy tenderen összesen 165 milliárd forint sorsáról döntöttek, ezeknél a győztesek köre tökéletesen megegyezett. A nyertes cégek: Colas, Duna Aszfalt, EuroAszfalt, He-Do, Közgép, Strabag, Swietelsky.

A verseny olyannyira kiveszőben van, hogy az utolsó nagy közbeszerzésen már nem is indult senki más, a fenti cégek legfeljebb egymással konkuráltak. Egyetlen régió sem akadt, ahol kettőnél többen pályáztak volna.

A témáról és a győztesek némelyikének kartellügyekkel csúfított cégcsoportszintű múltjáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap március 5-i, idei 10. lapszámában.