Ennek költsége nagyjából 1060 milliárd forint. A megvalósításra feszes gazdálkodás mellett is csak akkor van esély, ha az összeg több mint felét a magyar költségvetés állja. Ha minden szóbeli ígéretét be akarná tartani a kabinet, a cech a 2000 milliárdot is meghaladná.
Útfejlesztésekről beszélve könnyen elragadja a hév a politikusokat, és nem is csak választási kampányok idején. Alig volt olyan nagyobb település, amelynek nem ígértek be valamilyen előrelépést ezen a téren az utóbbi egy évben. Az átfogó kormányzati vállalás pedig úgy szól, hogy az autópályák, -utak 2018-ra elérik a határokat, és valamennyi megyei jogú várost bekötik a gyorsforgalmi hálózatba. Egernek például személyesen Orbán Viktor ígérte meg, hogy a mostani ciklus végéig négysávos sztráda vezet majd a településre. Ugyanezt helyezte kilátásba Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter Vásárosnamény és Záhony között, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pedig arról beszélt, hogy két új autópálya éri majd el a magyar-szlovák határt.