Országos szabályozás híján a hatóságok nem tudnak hatékonyan fellépni az engedély nélküli fuvarozás ellen. Az Uber egyelőre boldogul, az ellenőrt simán letiltja.
Képzeljük el, mi lenne, ha egy rablásnál csak a tolvaj feszítővasát, hackertámadás esetén pedig kizárólag az elkövető számítógépét lehetne megbüntetni. Nos, a taxisok világában pont ez az Örkény-novellába illő felállás érvényesül: ha például egy vidéki fuvarozó engedély nélkül dolgozik Budapesten, akkor az se probléma, ha túlszámláz, vagy ha hosszú kitérőkkel viszi célba a klienst, hogy feljebb srófolhassa a díjat. Ilyenkor, ahogy Tamás Miklós, a City Taxi elnöke fogalmaz, csak az autó kap büntetést, a csaló sofőr tovább dolgozhat.
Mindez talán nem is lenne akkora probléma, ha a 2013-as rendeletnek hála nem lenne egyre népszerűbb a taxik utcai leintése: mivel a főváro-siak megtanulták, hogy minden társaságnál egyezik a díjazás, a korábbinál kevesebben törik magukat a telefonálással. Pláne, ha egy forgalmas szórakozóhelynél állnak, ahol egyébként is nyüzsögnek a taxisok.
<...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/11 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!