Visszaszorul a hagyományos kiskereskedelem

válassz
2015-03-11 14:25
A „hagyományos" üzletek száma a 2013 - ban működő 312,000 - ről tavaly 304,000 - re csökkent Lengyelországban. A kétszázalékos csökkenés az elemzők szerint a diszkont áruházak által támasztott verseny következménye.
A verseny legnagyobb mértékben az elektronikus - és információ - technológiai cikkeket árusító boltokat sújtotta, amelyek száma 2014 folyamán 6 százalékkal csökkent. A hagyományos élelmiszerüzletek száma 3, a ruhaboltoké 2,5 százalékkal esett vissza.

Az egyetlen hagyományos kiskereskedő, akinek az üzlete nem csappant meg 2014 során, az alkoholárus volt. Az elmúlt év végén 5,600 ilyen bolt működött, kicsit több, mint 2013 - ban és jelentősen több, mint a 2009 végén árusító mintegy 3,000 üzlet.

Edyta Kochlewska, a dlahandlu.pl. üzleti website főszerkesztője úgy látja, hogy „e kedvezőtlen folyamatok mögött alapvetően a nagy szupermarket - láncok egyre növekvő fölénye húzódik meg, különösképpen a diszkont áruházaké".

Kochlewska azonban hozzátette, hogy a lengyel fogyasztók jobb minőségű áruk iránti, növekvő igénye végül is megfordíthatja ezt a folyamatot és segítheti a hagyományos kiskereskedők helyzetét.

Egyes megfontolások szerint ez a változás akár már 2015 - ben is megkezdődhet.