„Olyanok vagyunk, mint a vidéki fiú, aki egy filmsztár nyomdokaiba lép" -
élt a hasonlattal Li Shufu a kínai Geely autóipari vállalat alapítója és elnöke 2010-ben, a svéd Volvo akvizíciójakor.
Li Shufu 1963-ban született Kína Zheijang tartományában. 19 évesen a megtakarításaiból vágott bele első vállalkozásába, ami hamar sikeres fotóstúdióvá nőtte ki magát. A bevételekből új vizekre evezve hűtőgép alkatrészek gyártásába kezdett, így született meg 1986-ban a Geely, ami már komplett hűtőszekrényeket is készített. Új kihívásokat keresve 1993-ban egy kis állami cég felvásárlásával a kerékpár-gyártásában is tapasztalatokat szerzett, majd felismerve a szédületes ütemben növekvő kínai gépjárműpiacot, az autógyártás került a cég fókuszába.
A nemzetközileg ismert járműgyártók termékei túlárazottak voltak a kínai középosztály számára, ezért a Geely küldetésévé az elérhető áru autók gyártása vált. A cég könnyen vette az akadályt és hamar sikeres gyártóvá vált, hiszen ahogy Li híressé vált nyilatkozatában is mondja: „egy autó csupán 4 kerék és három kanapé- mennyire lehet nehéz akkor legyártani?". Li nem elégedett meg az átlagos sikerrel, a kitörés egyetlen lehetőségét pedig egy prémium márka felvásárlásában látta.
Hamar szemet vetett a Volvora, már 2002-ben felvette a kapcsolatot a tulajdonos Ford menedzsmentjével, azonban ajánlatát nem vették komolyan egészen a 2008-as válságig, amikorra terhessé vált a veszteséges Volvo a tulajdonos számára. A Geely felvásárlási ajánlata mindegyik fél számára előnyökkel járt, hiszen a Ford megszabadulhatott a veszteséges márkától, míg a Volvo számára az akvizíció megnyitotta az utat Kínába, ami 2009-ben megelőzve az Egyesült Államokat, a világ legnagyobb autópiacává lépett elő.
2010-ben a Hangzouból származó farmer fiú immár hivatalosan megvásárolta a gothenburgi svéd sztárt 1,5 milliárd dollárért. 2013-ra Kína vált a Volvo legprofitábilisabb piacává, 42.000 eladott járművel. „A lokalizációból adódó további kirobbanó növekedéssel számolunk " mondta Doug Speck, marketing és értékesítési alelnök a Financial Times-nak egy 2013-as interjúban. A management 2015-re az eladások 200.000-re való növekedésével számol, miután a kínai kormány hivatalosan is hazai vállalkozásként kezeli a Volvot, a tulajdonos Geely miatt. Ezzel Li Shufu nem csak nyereségessé tette a Volvo működését, de a Geely nemzetközi ismertségét is megalapozta.