Zsebpénzügyek

Kovács Ágnes Lilla, Zsély Anna
2015-03-19 06:45
A nemzetgazdasági tárca a tanterv szerves részévé szeretné tenni az alapvető pénzügyi ismeretek elsajátítását. A törekvés üdvözlendő,emellett azonban lenne igény a felnőttek képzésére is.
Gimnáziumi osztálytársaihoz képest Nemes Martin mindig is úgy vélekedett magáról, mint aki otthonosan mozog a pénz világában. A középiskolában ugyan nem volt kimondottan gazdasági témájú órája, szülei példáján keresztül mégis megtanult olyan alapvető dolgokat, mint a folyószámlával kapcsolatos ügyintézés vagy egy utasbiztosítás megkötése. Nem támaszkodhatott azonban a családja tapasztalataira, amikor az egyetem elvégzése után úgy döntött, nyelvoktatással foglalkozó vállalkozást indít. Ekkor szembesült vele először, milyen hiányosak a financiális ismeretei. „Úgy éreztem magam, mintha beültettek volna egy repülőgépbe, hogy vezessem el" - emlékszik vissza. Órákat töltött az adózás rejtelmeiben való elmélyedéssel, ismerősöktől kért tanácsot, és folyamatosan azon bosszankodott, hogy sokkal jobban is felhasználhatná a tájékozódásra fordított időt, például tananyagfejlesztésre vagy az ügyfélkör bőví...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/12 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!