Az ütős marketingé a jövő
2015-03-18 16:33
A Kereskedelmi Marketing csapata a március 15-én életbe lépett kötelező vasárnapi boltbezárás apropóján 430 üzlettulajdonost kérdezett meg, hogyan reagálnak a szabályozásra. Az ügyes trükkökön és a családtagok dolgoztatásán túl, sokan a tartós megoldások mellet döntöttek: tovább maradnak nyitva hétköznap vagy ütősebb marketinggel próbálják kompenzálni a kiesést.
„Feleségül fog venni a főnököm" - mondja egy kis élelmiszerüzlet alkalmazottja arra a kérdésre, hogyan maradhatnak nyitva vasárnap is. Persze ez csupán egy ügyes trükk, de jól mutatja, hogy sokan nem nyugodtak bele a kormány döntésébe.
Egy biztos: a megkérdezett üzletek többsége (63 százaléka) zárva tart, ám csak a 33 százalék számol árbevétel csökkenéssel. A nyitva tartó üzletek 54 százalékában eddig is jelen volt a tulajdonos, ezért nem kell változtatni a vasárnapi személyzeten, azonban 19 százaléknak családtagot kell bevonnia az üzletbe.
A megkérdezett, zárva tartó üzletek azonban nem nézik tétlenül a kiesett napot, ugyanis a azok 42 százaléka hétköznap tovább lesz nyitva, 47 százaléka pedig intenzívebb marketing tevékenységet fog folytatni. 11 százaléka pedig abban gondolkodik, hogy később von be újabb családtagot.