Jó adag elszántságra van szüksége annak, aki saját maga akarja bevasalni egy légitársaságon a járattörlés vagy jelentős késés miatt járó kártérítést. A kevésbé kitartók hatósághoz vagy céges szolgáltatóhoz fordulhatnak segítségért.
Kalandosra sikerült e sorok írójának tavaly őszi angliai útja. Müncheni átszállással repültem volna Birminghambe, de a németországi futópályán egyszer csak egy tompa puffanást hallottam, majd égett toll s olaj szaga csapta meg az orrom. A pilóta nem szakította félbe a felszállást, de pár percre rá közölte, hogy az egyik hajtóműbe madár repült, vissza kell fordulni. A járatot törölték, egy jóval későbbi géppel jutottam el Manchesterbe, majd onnan a légicég által biztosított busszal - délután helyett - az éjszaka közepén Birminghambe.
JELENTŐS ÖSSZEGEK
Adta magát az alkalom a légitársaság, konkrétan a Lufthansa tesztelésére. A hosszú várakozás idejére járó (ez esetben tízeurós), a reptéri üzletekben beváltható kupont csak kérésre adták oda, de ennél fontosabb kérdés, hogy jár-e anyagi kompenzáció egy ilyen esetben. Hiszen egy madárral történő ütközés nem teljesen olyan elhárít...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/13 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!