A reklámok áldozatai a gyerekek
2015-04-01 10:09
frissítve: 2015-04-01 10:17
A kartellek elleni küzdelmet, a sérülékeny fogyasztók védelmét, illetve a hivatal ügyfélbarát jellegének erősítését emelte ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke a szervezet 2013-as tevékenységéről szóló beszámoló parlamenti tárgyalása során szerdán.
Juhász Miklós elmondta: 2013-ban 1725 jelzés érkezett a GVH-hoz, amelyek 90 százaléka panasz, 10 százaléka bejelentés volt. Ez összességében kevesebb az elmúlt évekhez viszonyítva, de a bejelentések száma nőtt - mutatott rá. Hozzátette: 109 ügyet indítottak, 120 zártak le; ezek száma is a korábbi évekhez hasonlóan alakult.
A GVH vezetőjének ismertetése szerint vizsgálták a gyermekeket megcélzó reklámokat, és arra a következtetésre jutottak, hogy ezek a reklámok önmagukban - közvetlen felszólítás hiányában is - tisztességtelenek, mert visszaélnek azzal, hogy a legtöbb gyerek 8-10 éves korára lesz képes értelmezni a reklám célját.
MTI