Amikor hagyományosan év vége tájékán készítjük a Figyelő Trend társadalmi felelősségvállalással foglalkozó számát, mindig megérint, milyen sok helyen lenne szükség segítségre az országban. Ilyenkor szembesülök vele leginkább, hogy a cégeknek mekkora szerepe van abban, hogy a rászorulók száma ne növekedjen, s hogy az alapítványok, segélyszervezetek hozzájussanak a számukra legalapvetőbb dolgokhoz. A vállalatok által szervezett év végi adománygyűjtések hatalmas segítséget jelentenek a nélkülözőknek.
Szerencsére karácsony táján felpörög az adakozási kedv, többen és többet jótékonykodnak. Mind számosabb cég, elsősorban multinacionális nagyvállalat azonban nem csupán ilyenkor, hanem komoly stratégia mentén, egész évben tervezi és műveli társadalmi felelősségvállalási tevékenységét. A Figyelő Trendben most jó néhányat bemutatunk közülük, s büszkék vagyunk mindannyiukra.
A multikulti ugyanis behozta ebbe az alapvetően civil világba a szervezettséget, a pontosságot s természetesen a hatalmas tőkét is. A multik és az általuk szervezett kampányok, adománygyűjtések, társadalmi munkák nélkül sokan lényegesen nehezebben boldogulnának. A nagyvállalatok nemcsak adománygyűjtésben járnak az élen, de számos olyan programot menedzselnek, melynek révén olyan csöndben tevékenykedő embereket ismerhetünk meg, akik sokat tettek a társadalomért, környezetükért, az elesettekért, de mégsem tudunk róluk semmit. Szi...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/6 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!