A Miniszterelnökséget vezető Lázár március 26-án azt is mondta, hogy a leállítás után várhatóan új közbeszerzést írnak ki. Ha ez is bekövetkezik, az példátlan lesz a hazai sztrádaépítések világában. Eddig csak arra volt precedens, hogy egy kivitelező csődbe ment, ezért kellett félbehagyott projektre új tendert hirdetni.
Kérdéses jogalap
Érdekes kérdés a jogalap (a Miniszterelnökség egyelőre nem válaszolt ezt firtató kérdéseinkre). Ha bebizonyosodna a kartellezés - amelyet a reagáló cégek hevesen tagadnak -, akkor ezzel nem lenne gond, ehhez azonban erős bizonyítékokra lesz szükség.
E nélkül kérdéses, elég-e a kontraktus felbontásához, hogy az EU a korábbi kormányzati reményekkel szemben nem támogatja a projektet. Forrásaink szerint jó eséllyel fordulhatnak a vállalatok bírósághoz. Az M4-esen a munka leállításáig az A-Híd, a Colas, a Közgép, a Strabag és a Swietelsky dolgozott.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap április 2-i, idei 14. lapszámában olvashat.