A CSR - vállalati társadalmi felelősségvállalás - az egyik leginkább félreértett, félremagyarázott és túlmisztifikált menedzsment-szakterület. Gyakran összekeverik az adományozással vagy akár a szponzorációval is. Pedig a CSR valójában nem túl bonyolult dolog, csak némi empátia és józan paraszti ész kell hozzá.
Ahhoz, hogy megértsük a lényegét, egyet vissza kell lépnünk, hogy tisztázzunk egy másik fogalmat: a fenntarthatóságot. A fenntarthatóság azt jelenti, hogy ma úgy élünk, hogy a jövő generációinak is legyen hol élnie, legyen tiszta vize, levegője, élhető környezete. Sajnos ma az emberiség nem él fenntartható módon, azaz több földet „használunk fel", mint amennyi jár nekünk, és feléljük ükunokáink tartalékait is.
A fenntarthatóságnak több szintje van: a vállalatit hívják CSR-nak, amely valójában nem más, mint egy gondolkodásmód, egy menedzsmentmodell. Ez a vállalatirányítási minta pedig néhány szóban összefoglalható: korrektnek lenni.
Korrektnek mindenkivel és mindennel szemben. Nem csak azokkal, akik megveszik a termékeinket vagy birtokolják a részvényeinket, netán dolgoznak nekünk. Hanem minden olyan élőlénnyel, amelyre a cég működésének hatása van, vagy amelynek hatása van a vállalati...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/6 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!