Bár külön világnappal nem rendelkezik, de a kávék közül a Nescafé volt az első kávé, amely megjárta a világűrt. Az instant kávé ugyanis nem csak azért vonzó a fellegek felett is, mert 100 százalék valódi kávéból készül, hanem azért is, mert az űrhajósok számára könnyen elkészíthető, nem kell a súlytalanság állapotában lebegő kotyogót üldözni és nem foglal el annyi helyet, mint egy kávéházi kávégép.
A Nestlé által kimondottan az Apollo 11 legénységének igényei szerint összeállított csomag szőlőlét és természetes anyagokból készült édességeket (kókuszkockát, mogyorókockát, csokoládékockát és eperkockát) is tartalmazott a Nescafé termékek mellett.
Magyar űrkutatók vállalkoztak arra, hogy idén, az űrhajózás világnapján a világűr közelébe küldenek egy Nescafé-s dobozba csomagolt kávécserjét. A Puli Space Technologies munkatársai egy nagy hatótávolságú, héliummal töltött meteorológiai ballon segítségével juttatták a sztratoszférába a növényt.
Dr. Pacher Tibor, a Puli Space Technologies alapítója és vezetője elmondta, míg Gagarin repülése megnyitotta az utat a kozmoszba, az Apolló program keretében pedig a Holdra is eljutottunk, ma már azon dolgoznak a tudósok, hogy az emberiség véglegesen kilépjen földi bölcsőjéből, és tartósan megvesse a lábát először a Holdon, majd a Naprendszerben is. A vasárnapi esemény külön értéke, hogy egy földi problémára tudtuk vele felhívni az emberek figyelmét.
A vasárnapi repülésen a kávécserje Pécelről indulva, közel három és fél órás út és mintegy 36.000 méter magasság elérése után, az előrejelzéseknek megfelelően Tiszasas közelében ért földet.
A küldetést 3 akciókamerával rögzítette a csapat, a felvételeket nagy kapacitású adathordozókon tárolták, a Földet elhagyó majd a sztratoszférából visszazuhanó doboz útját nyomkövetők és okostelefonok segítségével monitorozták.
Az akció célja az volt, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a jelenlegi kávétermelés nem tud lépést tartani a folyamatosan növekvő kereslettel. A Nestlé szerint, ha a tendenciák folytatódnak, a kávé néhány éven belül luxuscikké válhat, a világpiaci ár már 2014-ben is jelentősen emelkedett. Hogy ez a kedvezőtlen jelenség megelőzhető legyen, a világ vezető kávégyártójaként a cég olyan megoldásokat kínál a kávétermesztőknek, amelyekkel egyre jobb minőségben és növekvő mennyiségben szüretelhetik a kávéjukat.
A NESCAFÉ terv életre hívásával a vállalat célja, hogy minél inkább érdekeltté tegye a kávétermesztésben a jelenlegi ültetvényeseket és a jövő farmereit. Ennek keretében világszerte 220 millió magas hozamú, a növényi betegségeknek ellenálló kávépalánta átadásával támogatja a farmereket 2020-ig, amelyből 38 milliót már szét is osztottak. Ennek köszönhetően a termelők fiatalíthatják növényállományukat, amely így megsokszorozhatja a termés mennyiségét, ezáltal pedig nagyobb jövedelmet biztosít majd a gazdák számára.