Pedig lenne mire költeni, a vonatflottát lényegében már ma is egy az egyben cserélni kellene. A legidősebb, a csepeli vonalon közlekedő kocsik fél évszázadosak.
Talán kölcsönből
Lapunknak válaszolva a Fővárosi Önkormányzat ugyanakkor azt írta: a HÉV-vonalak infrastruktúrájának rekonstrukciója és a szerelvények felújítása vagy újak beszerzése a főváros vezetése számára továbbra is nagyon fontos célkitűzés.
„Folyamatosan azon vagyunk, hogy elképzeléseinkhez alternatív forrásokat - például az Európai Beruházási Banktól vagy az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól (EBRD) - találjunk" - tették hozzá.
Szemétégető lesz
Budapest hosszas vita után mintegy 350 milliárd forint uniós forrást használhat fel 2020-ig, ennek egy része a Környezeti és energiahatékonysági operatív programból jön. Ebből a forrásból 50 milliárd forint juthat egy új hulladékégetőre, amely valahol a dél-budapesti térségben épülne meg.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap április 16-i, idei 16. lapszámában.