Vakvágányon

Új vasúti törvény
Bucsky Péter
2015-04-16 06:30
Ha nem változtatnak a tervezeten, leállhat a kötött pályás árufuvarozás jelentős része.
Bárcsak a vonatok sebessége közelítené meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) jogszabály-alkotási tempóját! A március 31-én a honlapra kitett új vasúti jogszabálytervezet társadalmi egyeztetésére tíz napot szántak. Információink szerint a rövid határidő ellenére több száz oldalnyi észrevétellel árasztották el a szakmai szervezetek a tárcát, amely úgy látja: az elmúlt hónapokban volt lehetőség a vélemények kifejtésére. A cél főként a 2012/34-es EU-s irányelv átültetése. Erre június 16. a határidő, így gyorsan szavaznia kell a parlamentnek, ha nem akar a kormány újabb kötelezettségszegési eljárást. Igaz, a 2012 óta ismert direktíva átültetésére nem kellett volna feltétlenül új törvény, és bőven lett volna rá idő.

MASINISZTAHIÁNY
A MÁV érdekeit védendő bekerült a tervezetbe, hogy a mozdonyvezetők képzésének költségeit meg kell fizetnie azoknak a magánvasutaknak, ahol ...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/16 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!