Nem engedte a melegeknek szóló reklámot a BKK ügynöksége?

válassz
2015-04-22 15:10
Miközben világszerte egyre több nemzetközi márka kommunikál a melegeknek, addig Magyarországon kifejezetten elutasítók a médiafelületek tulajdonosai a homoszexualitást megjelenítő vagy kifejezetten a meleg közösségnek szánt reklámokkal kapcsolatban - áll a melegrandi.hu közleményében.
Legutóbb például az ékszeriparban utazó Tiffany készített melegeknek szóló kampányt a jegygyűrűinek, de a Starbucks is többször állt már ki az LMBT mozgalom mellett.

Idehaza a reklámtörvényre hivatkozva tagadta meg legutóbb egy melegeknek szóló online társkereső hirdetését a BKK járművek reklámfelületeit is értékesítő egyik ügynökség, mivel azt a fiatalkorúak szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődésére károsnak ítélte meg.

A kreatív, mint látható a fotón, az idén már 14 éve létező Melegrandi.hu társkereső oldal megújulását hirdette volna, csak felirattal. „Szeretnénk úgy kommunikálni a Melegrandi.hu társkereső oldalt, mint bármelyik más terméket vagy szolgáltatást" - fejtette ki Weiler Péter, a társkereső oldalt üzemeltető Dating Central Europe Zrt. vezérigazgatója.

„Talán ez lett volna az első olyan kampány a magyar reklámpiacon, ami mainstream felületeken, kifejezetten melegeknek szól. Szomorúak vagyunk amiatt, hogy a fővárosi buszokon nem jelenhetünk meg, de még nem adtuk fel. Örülnénk neki, ha valamelyik médiacég a melegek mellé állna és lehetővé tenné, hogy ugyanúgy hirdethessünk melegeknek szóló szolgáltatást, mint akár egy FMCG terméket vagy bármely más nagyközönségnek szóló szolgáltatást."

Kutatások támasztják alá, hogy az emberek 4-10 százaléka vonzódik a saját neméhez. Gyors fejszámolással nem nehéz levezetni, hogy egy 150-160 fővel tömött csuklós buszon bizony szép számmal utazhatnak melegek is, akik ugyanúgy utaznak, étkeznek, fogyasztanak termékeket és szolgáltatásokat, mint hetero társaik. Csak éppen, mint a fentiek mutatják, hirdetni nem szabad nekik...