A Combino bosszúja

Váczi István
2015-04-30 06:35
● Jó esetben tíz évet tesz meg a nagykörúti villamospálya a jelenlegi felújítást követően.
● A megrepedt HÉV-alagút miatt elképzelhető, hogy nem tudják befejezni év végére a fonódó villamoshálózat építését.

 

Korábban rendre azzal támadták a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy sokkal többet kommunikál, mint amennyit cselekszik, ez év tavaszára viszont megfordult a helyzet. A Széll Kálmán tér felújítása, a budai fonódó villamoshálózat kiépítése és a nagykörúti pálya egy részének rekonstruk-ciója egyesek számára már túl sok a jóból, miközben hézagosnak érzik a tájékoztatást. A munkák időzítése könnyen indokolható - az év végéig lehet elkölteni a 2007-ben kezdődött uniós költségvetési ciklus forrásait -, az viszont sokaknak nem fér a fejébe, hogy miért kell ismét hozzányúlni a 4-es és 6-os villamos vágányaihoz a Szent István és a Teréz körúton.
A BKK azzal érvel, hogy ez a szakasz 1994-1997 között épült, és 2006-ban, a Combino szerelvények forgalomba állításakor a pályához még nem kellett hozzányúlni. Azaz felújításra utoljára bő másfél évtizede került sor. Ez azonban nem teljesen iga...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/18 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!