Megszűnnek Budapest legforgalmasabb buszjáratai

Váczi István
2015-05-07 14:00
frissítve: 2015-05-06 14:30
Évek múlva újabb lendületet kaphat a fővárosi villamosvonalak fejlesztése, miután elkészülnek a most forráshoz jutó tervek.
Az utóbbi hetekben kiderült, hogy mit akar kezdeni a főváros a 2020-ig rendelkezésére álló 300-350 milliárdos uniós fejlesztési kerettel. Ebből bő 100-at kapásból elvisz a 3-as metró infrastruktúrájának felújítása, de azért még belefér néhány további közlekedésfejlesztés is. (A fenti összegből más jellegű, például környezetvédelmi beruházásokra is jut.)

Ezek közül a leghosszabb egy régi-új villamosvonal kiépítése az Astoriától egészen az újpalotai lakótelepig, kiváltva a 4-es metró illuzórikus meghosszabbítását, valamint a főváros legforgalmasabb buszcsaládjának számító 7-esek jó részét.

Budai oldal

A Fővárosi Közgyűlés jóváhagyása után elkezdődhet a tervezés, és ugyanebben a fázisban van a külső Bécsi úti vonal, amely az 1-es és a 17-es villamos Vörösvári úti végállomását kapcsolná össze az Aranyvölgynél létesítendő csomóponttal.

A közgyűlés által a tervezésre felmutatott harmadik zöld lámpa kedvezményezettje a fogaskerekű meghosszabbítása a Városmajor és a Széll Kálmán tér, valamint a Széchenyi-hegy és a Normafa között.

A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap május 7-i, idei 19.lapszámában.