Vevők a magyar cégek a coachingra

2015-05-17 09:45
Jelentős hazai cégek, köztük a Samsung, a Mol, a Bosch, az ELMŰ, a Decathlon, és kisebb vállalkozások is fogadták gyakorlatra az ELTE üzleti coachképzés végzős hallgatóit.

Báthory Németh Andrea, az ELTE coachképzés vezetője tájékoztatása szerint a második végzős évfolyam hallgatói posztgraduális képzés keretében tanulják ezt a szakmát, előzőleg a legkülönbözőbb területeken szereztek diplomát. A hallgatók a gyakorlat keretében átlagosan 2-3 coaching folyamatot végeznek a cégeknél az egyetemi konzulensek folyamatos támogatásával. A végzetteknek szervezés alatt áll további coaching együttműködés az ELTE Alumni és az érdeklődő cégek között.


A coaching jelentőségét a vállalati kultúra és hatékonyság javításában és az egyéni élethelyzetek nehézségeinek megoldásában Magyarországon is egyre többen ismerik fel. A coaching mint szakma egy üzletember, állampolgár teljesítményének, tanulásának és fejlődésének elősegítésével foglalkozik. Az üzleti coaching pedig a vállalat menedzserét támogatja abban, hogy a napi feladatokon túl fejlessze saját maga és beosztottai tudását, ezáltal magasabb szintű szolgáltatást nyújtson ügyfeleinek, de mindenekelőtt képes legyen egyensúlyban tartani a munkahelyi és a magánéletét.


Az Internatinal Coach Federation (ICF), a világ legnagyobb szakmai szervezetének adatai szerint a cégek világszerte 2,5 milliárd dollárt költenek coachingra, amely az informatika után a második leggyorsabban növekvő üzletág.


Az üzleti coachképzés 2013 indult az ELTE-n, a Magyarországon még mindig újnak számító szakma oktatása 2015 szeptemberében is folytatódik. A Magyarországi Coachszervezetek Szövetsége (MCSZ) szintén 2013-ban alakult meg hat magyarországi coach szervezet közreműködésével.

MTI