Érdemi információk sikkadtak el a hitelek rendezése során. Sokan nem is tudják, hogy mely tartozásuk csökkent az ügymenetben. Van, akin ez sem segít, ezért kimentésükre új programokat kell indítani. A kormány jogi segítségnyújtást ígér a papírokban elvesző ügyfeleknek.
A Magyar Nemzeti Bank adatai nem azt mutatják, hogy tömegesen lennének csalódottak az érintettek a devizahiteles elszámolás miatt. Pedig a közhangulat mégis az, hogy a legtöbben keveslik a visszakapott összeget. Önmagában az elszámolás kapcsán mindenkinek elégedettnek kellene lennie, hiszen pénz állt a házhoz, mégis sokan elégedetlenek.
A RÉSZLETEKBEN REJLIK
Az MNB számai szerint ez nem az általános álláspont. „Az elégedett csendes többség hallgat, sőt – vállalva inkább a sorban állást – lejárt szerződése után bankfiókjában gyorsan készpénzben vette fel a visszajáró pénzt” – mondják. A 2,1 millió emberből, aki részese az elszámolásnak, 1,15 millió volt ügyfélnek már korábban megszűnt a szerződése. Ők azok, akik már nem tartoztak az intézetüknek, viszont pénzt kaptak vissza. Nekik tehát az elszámolás miatt a jegybank szerint nincs okuk csalódottnak lenni. További mintegy 48 ezer szerződés...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/21 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!