Bár már ma is megoldható a teljesen automata vezetés, az elterjedéshez szükség lenne az árak lefaragására.
Németországban a Mercedes az Academy autósiskoláknak elektromos gépkocsikat adott, hogy a fiatalok az e-hajtással is megismerkedjenek. A tiszta e-autóknál fontos szerepe van a vezetési stÃlusnak is. Az áramot visszatápláló fékeket meg kell tanulni ügyesen használni, hogy Ãgy csökkenjen a fogyasztás. SÅ‘t, az elektromos és hibrid járművekben eltűnhet a hagyományos váltómű, a fél- vagy teljesen automata sebességváltóké lesz a jövÅ‘. A Google kocsija pedig óriási médiavisszhangot kapott, holott léteznek sokkal életszerűbb megoldások is. A keresÅ‘cég automata autói ugyanis egy lézeres radart, LIDAR-t használnak, amely mintegy 70 ezer dollárba (19 millió forintba) kerül. Ez önmagában egy luxuskocsi ára. Mások már olcsó kamerákkal s radarokkal is hasonlóan jó eredményeket érnek el, Ãgy például a magyar Kishonti Kft. A járművek közti kommunikáció is lassan megvalósul, mert az intelligens autóknak jó volna, ha tudnák, mit â...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/22 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg elÅ‘fizetési azonosÃtóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!