Magyar gyökerű konkurense szintén bevezette az ülőhelyfoglalást - a kiosztott széket díj ellenében lehet másikra cserélni -, valamint a Plusz viteldíjat, amellyel olyan kényelmi elemeket csomagolt egybe, mint a feladott poggyász, a reptéri utasfelvétel, az ülőhelyválasztás, az elsőbbségi beszállás és az utazás időpontjának rugalmas megváltoztatása.
A kérdésre, mennyire mentek a Ryanair s az EasyJet után, Váradi József a Figyelőnek azt mondta: ezek a viteldíjtermékek eddig is elérhetők voltak, mostanra látták úgy, hogy érdemes őket összecsomagolni. Van egy szint, hívjuk ezt az üzleti utazókénak, ahol ezeket egyben akarják megvásárolni - fogalmazott a vezérigazgató.
Hozzátette: az elmúlt 10 évben a hálózatuk nagyon sokat erősödött, ma már sok útvonalon olyan sűrűséggel közlekednek - Budapest és London között például hamarosan napi ötször -, ami vonzó ennek a körnek. Szerinte ez az üzletmenet természetes fejlődése, nincs szó arról, mint más légitársaságoknál - nem nevezte meg, de ez a Ryanairnél a leglátványosabb -, hogy tudatosan átcsoportosítanak kapacitásokat fő repülőterekre, és megváltoztatják a menetrendet annak érdekében, hogy minél több üzleti utast vonzzanak.
További részletek a friss Figyelőben.