Váradi József: Nem másoljuk a Ryanairt

válassz
2015-05-29 07:00
frissítve: 2015-05-29 09:16
Részben a Ryanair nyomdokaiba lép a Wizz Air, hogy immár az üzletemberek is megtalálják nála a számításukat. A magyar alapítású légitársaság vezérigazgatója a Figyelőnek azt mondta, ez az üzletmenet természetes fejlődése.
Az utóbbi hetek húzásaival legközvetlenebb versenytársa, a Ryanair nyomába eredt a Wizz Air. A korábban túlzás nélkül a tahóságáról ismert ír légitársaság bő másfél éve 180 fokos fordulatot hajtott végre, s az üzleti utazók megnyerése érdekében hozott intézkedései látványos bevételgyarapodást eredményeztek.

Magyar gyökerű konkurense szintén bevezette az ülőhelyfoglalást - a kiosztott széket díj ellenében lehet másikra cserélni -, valamint a Plusz viteldíjat, amellyel olyan kényelmi elemeket csomagolt egybe, mint a feladott poggyász, a reptéri utasfelvétel, az ülőhelyválasztás, az elsőbbségi beszállás és az utazás időpontjának rugalmas megváltoztatása.

A kérdésre, mennyire mentek a Ryanair s az EasyJet után, Váradi József a Figyelőnek azt mondta: ezek a viteldíjtermékek eddig is elérhetők voltak, mostanra látták úgy, hogy érdemes őket összecsomagolni. Van egy szint, hívjuk ezt az üzleti utazókénak, ahol ezeket egyben akarják megvásárolni - fogalmazott a vezérigazgató.

Hozzátette: az elmúlt 10 évben a hálózatuk nagyon sokat erősödött, ma már sok útvonalon olyan sűrűséggel közlekednek - Budapest és London között például hamarosan napi ötször -, ami vonzó ennek a körnek. Szerinte ez az üzletmenet természetes fejlődése, nincs szó arról, mint más légitársaságoknál - nem nevezte meg, de ez a Ryanairnél a leglátványosabb -, hogy tudatosan átcsoportosítanak kapacitásokat fő repülőterekre, és megváltoztatják a menetrendet annak érdekében, hogy minél több üzleti utast vonzzanak.

További részletek a friss Figyelőben.