Hosszú ideje tart a vita a kormány és Brüsszel között a versenykorlátozónak ítélt útfejlesztési feltételek miatt. A kabinet idehaza hangoztatott érvelése csak részben igaz. A Figyelő értesülései szerint a tét még mindig 30-50 milliárd forint.
Lassan két és fél éve, 2013 januárjában derült ki, hogy az Európai Bizottság (EB) korábban nem látott, akár százmilliárdos büntetést akar kivetni a magyar útfejlesztési programokkal kapcsolatban. A brüsszeli meglátás szerint ugyanis erősen versenykorlátozó volt az a magyar gyakorlat, hogy az útépítéseknél és -felújításoknál előírták: csak bizonyos távolságon - jellemzően 60 kilométeren - belülről jöhet az aszfalt. Így csak olyan cégek indulhattak, amelyeknek a környéken már volt ilyen telepük. Ezek kialakítása akár egy-másfél évet is igénybe v...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/24 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!