Plasztiktigris

Szirmai S. Péter
2015-07-02 06:30
Nagyobb arányú újrahasznosítást tesz lehetővé a napokban átadott műanyagüzem Karcagon, amelyet 2,8 milliárdos beruházással húztak fel az ásványvízpiacot vezető Aquarius-Aqua befektetői. Ehhez azonban nagyobb arányú begyűjtésre is szükség lenne.
Jó üzenet azon vásárlóknak, akik törődnek a környezetünkkel! Ezzel indokolta Weinhardt Csaba, a Buszesz Élelmiszeripari Zrt. kereskedelmi igazgatója, hogy a Tesco saját márkás ásvány- és ízesített vizeit, üdítőit gyártó Aquarius-Aqua-Buszesz cégcsoport termékei többségére miért került fel a kék lenvirághoz hasonlító recy-pet logó. A titokzatos kifejezés újrahasznosított műanyagból készített polietilén (PET) palackot jelent, egyben a részben a fenti cégek által tulajdonolt Recy-Pet Kft. nevére utal. A társaság múlt pénteken adta át az óránként egy tonna visszagyűjtött PET palackot feldolgozó gyárát - ez nemcsak itthon, hanem régiós mércével is nagy dobásnak számít. A Karcagi Ipari Parkba települt üzem mellett más műanyag-újrahasznosító vállalkozások is működnek, de itthon állítólag ez az egyetlen, amely élelmiszer-csomagolásra alkalmas alapanyagot készít.



A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/27 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!