Fejlesztések ellenére sem lett gyorsabb a Budapest-Bécs vasútvonal az elmúlt évtizedekben. Ráadásul beruházás nélkül is sebesebbek lehetnének a vonatok - egy kis odafigyeléssel.
ABudapest-Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti távot 2 óra 5 perc alatt tette meg a leggyorsabb vonat 1993-ban. 1997-ben már csak 1 óra 39 perc volt az utazási idő. Ekkorra már megtörtént a Tata-Hegyeshalom szakasz korszerűsítése, ami óránként 160 km-es maximális sebességet biztosított. Azóta számos sokmilliárdos projekt zajlott itt: átépül Komárom és Győr állomás, a Komárom-Ács szakasz teljesen megújult, de az Ács és Győr közti síneket is korszerűsítették.
A felújításokat az unió fizette 2003 és 2008 között, 95 millió euró, azaz mintegy 28 milliárd forint...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/28 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!