A nyugati világ után immár Kínában is felismerték a meleg fogyasztók jelentette üzleti potenciált. Mi ettől még messze vagyunk.
A legtöbben az igaz szerelmet keresik, épp ahogy a heteroszexuálisok - állítja Geng Le. S ha valaki, ő bizonyára tudja: a Sanghajban született, negyvenes fiatalember 2012-ben alapított meleg társkereső oldala, a Blued immár 10 millió felhasználóval büszkélkedhet, s nemrégiben a DCM kockázati tőketársaság jóvoltából 30 millió dollárhoz jutott. Az üzletember igyekszik kihasználni a rózsaszín gazdaságban rejlő üzleti potenciált. Ami nem csekély: a kínai homoszexuális piacot 13 milliósra taksálják, vásárlóereje mintegy 800 millió dollár. „Melegbarát márkákra szeretünk pénzt kiadni; vásárláskor meleg barátaink javaslataira támaszkodunk" - kommentálja sikereit a most már a délkelet-ázsiai országok meghódítását tervező Geng Le.
|
Tapasztalatait a kutatások is alátámasztják. Egyes felmérések szerint a homoszexuálisok hozzávetőleg háromszor annyit költenek, mint a heteroszexuálisok: egy tavalyi vizsgálat szerint nagyobb részüknek van nyaralója, házimozija, laptopja. Az Egyesült Államokban évente közel 800 milliárd dollárt költenek. Emellett erős márkahűség jellemző e közösségre.
Részletek az eheti Figyelőben!