Az egyik kérdésben, a sofőrképzésben máris eredmény született: a kormány 5 milliárd forintos támogatással fedezi mintegy 6000 leendő sofőr C, E és D kategóriájú jogosítványának megszerzését. Ennyit fölszív a piac hirtelen - tette hozzá Wáberer György.
Hátrányban a magyarok
A miniszterelnöki megbízott elmondta azt is: tűrhetetlen, hogy noha az útdíjrendszerrel kapcsolatos szabálytlanságok 60 százalékát külföldiek követik el, a büntetések 80 százalékát a magyarok fizetik, mert őket egyszerűbb ellenőrizni.
Nincs még egy olyan ország a miénken kívül, amely a saját polgárait bünteti, a külföldieket pedig nem - jegyezte meg Wáberer György. Ezen a gyakorlaton sürgősen változtatni kell - tette hozzá.
Kitért arra is, hogy szükség van az iparűzési adó nagyobb mértékű leírhatóságára. Ha ez és más versenyképesség-növelő intézkedések is megvalósulnak, akkor a szektor újra növekedésnek indul, és a költségvetés bevételei is nőnek majd.
Fizessen a NAV!
Az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszerrel kapcsolatos hosszú, 3-4 órás vizsgálatokról azt mondta: csökkenteni szükséges ezt az időt, és nem a fuvarosnak kell ennek elszenvedni a kárát.
Ha olyan áru van a teherautón, amely nem azonos a bejelentettel, akkor be kell küldeni egy olyan központba, ahol ezt leszedik, elzárolják. A fuvarozó pluszköltségét pedig a NAV-nak kell megtérítenie.
A Wáberer Györggyel készült interjút a Figyelő hetilap július 23-i, idei 30. lapszámában olvashatja.